Flight School
  • עמוד הבית
  • קורס טיס אזרחי
    • קורס טיס פרטי – אחד על אחד
    • סימולטור טיסה
    • טיסה על מטוס אולטרה לייט
    • טיסה על מטוס ססנה 172
  • טייס ליום אחד
    • טיסות היכרות
    • טיסות בשמי הארץ
    • טיסות רומנטיות
    • טיסות חוויה
  • בלוג
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • קורס טיס אזרחי
    • קורס טיס פרטי – אחד על אחד
    • סימולטור טיסה
    • טיסה על מטוס אולטרה לייט
    • טיסה על מטוס ססנה 172
  • טייס ליום אחד
    • טיסות היכרות
    • טיסות בשמי הארץ
    • טיסות רומנטיות
    • טיסות חוויה
  • בלוג
  • יצירת קשר
ראשי כללי לראשונה: בסין הוענק רישיון ל"מונית מעופפת"

לראשונה: בסין הוענק רישיון ל"מונית מעופפת"

12 באוגוסט 2025 flightschooladm

החלום על מכוניות מעופפות, שנראה בעבר כשייך לעולם המדע הבדיוני, הופך למציאות מוחשית יותר ויותר.

בחודש האחרון, נרשם ציון דרך היסטורי ומשמעותי בתחום התחבורה האווירית האורבנית (UAM) כאשר מנהל התעופה האזרחית של סין (CAAC) העניק לראשונה רישיון ייצור למונית מעופפת חשמלית (eVTOL) בשם EHang EH216-S. לפי אבי ממוקד תחנת מוניות לנתב"ג, ההכרזה לא רק מסמלת את ההתקדמות הטכנולוגית המרשימה של סין, אלא גם פותחת את הדלת לעידן חדש בתחבורה, שבו השמיים יהפכו לחלק בלתי נפרד מהמרחב התחבורתי העירוני.

ה-EHang EH216-S: טכנולוגיה פורצת דרך

ה-EHang EH216-S הוא כלי טיס אוטונומי לחלוטין, שתוכנן לשאת שני נוסעים. הוא מונע באמצעות 16 מנועים חשמליים וכולל 16 רוטורים, המאפשרים לו להמריא ולנחות אנכית (Vertical Take-Off and Landing – VTOL) ללא צורך במסלול המראה. הדגם, שפותח על ידי חברת EHang הסינית, נחשב לאחד מחלוצי התחום והוא עבר אלפי שעות טיסה ניסיוניות כולל טיסות מבחן עם נוסעים.

הרישיון (Type Certificate – TC) שהוענק מהווה אישור רשמי של הרגולטור הסיני לכך שהכלי עומד בכל הדרישות המחמירות של בטיחות, ביצועים ואמינות. ה-CAAC בחן בקפידה את כל היבטי הבטיחות של ה-EH216-S, החל מהמערכות המכאניות והאלקטרוניות, דרך מערכות הבקרה האוטונומיות ועד לעמידות החומרים וניהול מצבי חירום.

ה-EH216-S מתוכנן לפעול בקווי טיסה קבועים, בעיקר באזורים תיירותיים ובין מוקדים עסקיים מרכזיים כאשר מבטיח קיצור דרמטי של זמני נסיעה, ומהווה פתרון יעיל להתמודדות עם עומסי תנועה קשים בערים הגדולות והצפופות של סין. הרישיון יאפשר לחברת EHang להתחיל בייצור המוני של הכלי דבר שצפוי להוזיל את עלויות הייצור ולהפוך את השירות לנגיש יותר. זוהי התפתחות קריטית עבור כל שחקן בתחום ה-UAM, שכן הייצור ההמוני הוא המפתח למעבר משלב הניסויים לשלב המסחרי.

האתגרים שבדרך: לא הכל קל כמו שזה נראה

למרות ההישג המרשים, אם חלמת להזמין מונית לנתב"ג מתל אביב או מונית לנתב"ג מירושלים – הדרך להשקת רשת מוניות מעופפות רחבת היקף עדיין רצופה אתגרים רבים.

חלק מהם מוכרים מתחומים אחרים, וחלקם ייחודיים לתחום זה:

  • רגולציה ותקינה –  גם לאחר קבלת רישיון הייצור, יש עדיין עבודה רבה ברמה הרגולטורית. יש לקבוע כללים ברורים להפעלת כלי הטיס במרחב האווירי העירוני כולל ניהול תנועה, בקרת טיסה, תקני בטיחות למקרה חירום וכללים מחמירים לגבי המראה ונחיתה. הרגולטורים הסיניים, יצטרכו לבנות תשתית חוקית, בטוחה ומפוקחת שתאפשר את שילובם של כלי הטיס בסביבה עירונית צפופה.
  • תשתיות – כדי שמוניות מעופפות יוכלו לפעול, יש צורך בתשתיות מתאימות. Vertiports הם נמלי תעופה עירוניים קטנים, שישמשו נקודות המראה ונחיתה. יש לתכנן ולבנות אותם במיקומים אסטרטגיים, תוך התחשבות במרחב האווירי, בעומס התנועה ובנגישות קרקעית.
  • בטיחות הציבור ואמון –  כדי שהשירות יצליח, הציבור צריך להרגיש בטוח. למרות הבדיקות המחמירות, יש חשש טבעי מטיסה בכלי טיס אוטונומיים ולכן יש צורך בקמפיינים הסברתיים ובניית אמון לאורך זמן.
  • מודל עסקי –  יש לפתח מודל עסקי בר-קיימא שיאפשר הפעלת השירות בצורה רווחית. בשלבים הראשונים, השירות צפוי להיות יקר במיוחד וייועד בעיקר ללקוחות VIP, אך המטרה הסופית היא להפוך אותו לנגיש יותר לכל העולם.

לסיכום,  הרישיון שהוענק בסין להפעלה של "מוניות מעופפות" הוא לא רק חדשות טובות עבור חברת EHang, אלא עבור כל התעשייה. הרישיון מהווה הוכחה לכך שהמוניות המעופפות הן לא רק פנטזיה, אלא כלי רכב עתידיים שעומדים בפתח הדלת. בעקבות סין, סביר להניח שנראה מדינות נוספות מזרזות את תהליכי הרגולציה והרישוי, כדי לא להישאר מאחור במרוץ הטכנולוגי.

אין ספק שהדרך עוד ארוכה, אך הצעד המשמעותי שעשתה סין הוא סימן מובהק לכך שאנו עומדים בפתחו של עידן חדש בתחבורה. בשנים הקרובות, ייתכן מאוד כי נסתכל אל השמיים ונראה שם לא רק מטוסים וציפורים, אלא גם מוניות מעופפות שישנו את פני הערים כפי שאנו מכירים אותן.

« הקודם

© כל הזכויות שמורות לאתר Flight School – בית ספר לטיסה.

קידום על ידי Signup קידום אתרים
תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

Call Now Button דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס